Pracą Wydziału kieruje Naczelnik - mgr Krystyna Kubiszyn

 

tel. 77 - 43 91 824

 

 

Do zakresu działania  Wydziału należy:

  1. koordynowanie i nadzorowanie działalności dyrektorów szkół, przedszkoli i żłobka,
  2. współdziałanie z instytucjami i organizacjami w sprawach dotyczących kształcenia, wychowania, przeciwdziałania patologiom społecznym dzieci i młodzieży,
  3. wnioskowanie w sprawach zakładania, reorganizacji i likwidacji placówek oświatowo – wychowawczych na podstawie analiz demograficznych, finansowych, frekwencji oraz propozycji zmian organizacyjno – programowych,
  4. podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do podnoszenia poziomu nauczania i wychowania w nadzorowanych placówkach,
  5. wdrażanie w życie zarządzeń, instrukcji i wytycznych Ministra Edukacji narodowej, Kuratora Oświaty oraz uchwał Rady Miejskiej i Zarządzeń Burmistrza w zakresie organizacji pracy podległych placówek oświatowo – wychowawczych,
  6. przygotowywanie projektów decyzji i dokumentów niezbędnych do jej wydania w zakresie organizacji szkół i przedszkoli,
  7. prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów podległych placówek oraz koordynacja działań w zakresie ruchu kadrowego nauczycieli,
  8. współdziałanie z Referatem ds. Obsługi Finansowej Placówek Oświatowo – Wychowawczych w zakresie planowania i realizacji budżetu gminy dot. podległych placówek,
  9. koordynacja pracy przedszkoli i żłobka w zakresie: rekrutacji dzieci, dziennego czasu pracy poszczególnych placówek, opracowywania wysokości odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola w zakresie wykraczającym poza realizację minimum programowego wychowania przedszkolnego, przerw wakacyjnych,
  10. współdziałanie z wizytatorami – metodykami w sprawach nadzoru nad pracą dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą dzieci i młodzieży,
  11. inicjowanie działań w zakresie spraw młodzieży, zapobieganie demoralizacji i przestępczości nieletnich i innych zjawisk patologicznych, współdziałanie ze służbą zdrowia i TSSE w sprawach ochrony zdrowia i bhp, dzieci, młodzieży i nauczycieli podległych placówek,
  12. współdziałanie z Kuratorium Oświaty oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w organizowaniu doskonalenia i dokształcania kadry nauczycielskiej,
  13. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do oceny pracy dyrektorów szkół, przedszkoli i żłobka w zakresie: kierowania bieżącą działalnością placówki, sprawowania opieki nad uczniami, realizowania uchwał Rady Szkoły i Rady Pedagogicznej, tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów, zapewnienia odpowiednich warunków organizacyjnych do realizowania zadań dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych,
  14. występowanie z wnioskami o odznaczenia, wyróżnienia i nagrody w stosunku do dyrektorów jednostek podległych,
  15. prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawach wniosków rad pedagogicznych o odwołanie dyrektora oraz przedstawienie jej wyników Burmistrzowi,
  16. wykonywanie zadań wynikających z przepisów oświatowych, zarządzeń i innych aktów prawnych,
  17. koordynowanie i nadzorowanie działań w zakresie rozwoju fizycznego dzieci, współdziałanie w tym zakresie z instytucjami i organizacjami,
  18. zamawianie i zaopatrywanie szkół i przedszkoli w druki i formularze objęte katalogiem Ministra Edukacji Narodowej, oraz prowadzenie ich ewidencji,
  19. współpraca ze Związkami Zawodowymi i Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną,
  20. nadzór i kontrola prowadzenia spraw kadrowych w szkołach i przedszkolach,
  21. prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego na terenie Gminy Głuchołazy do 18 roku życia,
  22. koordynacja dowożenia uczniów, zgodnie z prawem oświatowym,
  23. przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących nauczycieli mianowanych,
  24. powoływanie komisji ds. awansu zawodowego nauczycieli kontraktowych,
  25. współopracowywanie i uaktualnianie regulaminów płacowych dla nauczycieli, zgodnie z nowelizacją ustawy Karta Nauczyciela,
  26. organizowanie  i uczestniczenie w naradach dyrektorów placówek oświatowych.